måndag, juni 18, 2007

två par stövlar

De beställdes i februari. Två par stövlar, i fint läder från ko med svin på insidan. En vecka skulle det ta. Efter en vecka senare frågade jag efter dem. De var inte klara, det var svårt att få tag på just det läder som var beställt, kunde vi vänta, en månad? En månad senare var läget detsamma. Liksom en månad senare. Men efter fyra månader var de på gång. Jag kom in i början av juni och då stod ett par klara. De andra är hemma i verkstan, sa stövelmakaren. Kom tillbaks på måndag så ska jag ha båda paren här. På måndagen kom jag förbi och se, där var de, båda två. Jag hade lite bråttom och inga kontanter på mig och meddelade därför att jag skulle komma tillbaks på onsdagen. På onsdagen kom jag för att hämta båda paren, men då fanns det bara ett par kvar. Det andra var sålt. Hepp! Men, ingen orsak till oro, på måndag kommer jag att ha gjort ett nytt par åt dig, sa mäster. Och så, i förra veckan, var båda paren sålda.

Ibland går det bara inte.

Inga kommentarer: