tisdag, mars 14, 2006

Logisk logik


Groda, La Sombra

Adresser, en vända till. ”Donde fue el Vickys, [där Vickys (en bar) låg], är en känd adress som tar en till en stadsdelsdel i Managua. Häromdagen åkte vi förbi Vickys och jag frågade var det låg tidigare. Där det ligger svarade taxichaffen, där har det alltid legat. Och jag frågade, eh, va, men om jag vill till den plats där Vickys ligger, vart kör du då? Då kör jag dit det låg, självklart! Vadå självklart? Jag kan väl inte köra dit det inte låg, det är enkel logik min vän, det förstår du väl? Och jo, det är klart att det gör jag ju.


Köksfönster 0635

Det är varmare om morgnarna nu, regnet upphör tidigare om och snart kommer det inte att regna alls säger de. Då blir det jättevarmt. Som det redan är lite längre ned i dalarna och på låglandet. Fiffigt med balkong, man kan äta ute.


Balkong

Grodan där uppe bor på La sombra lodge, en finca som satsar på ekoturism och gör det bra en och en halvtimme från oss på ett ungefär. Mycket natur, fina anläggningar, snygga krypoch totalt öronbedövande kakafoni från syrsor, gräshoppor eller vad de nu är. Konversation på vissa platser är helt omöjlig. Det är den månaden nu. Hepp.


Lövskärarmyra, , La Sombra

Och livet pågår ungefär som väntat. Vi hittade sån där dansk blå ost som vi aldrig köpt förut men nu var vi tvungna att göra det så det gjorde vi och så åt vi av den med det goda vinet. Och vi har hittat en riktig fiskaffär i Managua dit vi åkt med vår kylväska. God Paella.


Kakafonimaskin, , La Sombra

Veckoprojektet har annars varit att ta reda på hur jag ska ta mig till Chiapas nästa vecka. Svaret är med buss. Intressant.


Drakfluga, La Sombra

Inga kommentarer: