onsdag, augusti 02, 2006

ljud

Vi har besök igen. Från Spanien. Det är MJs kompisar från uni och turistkonsulteriet som är här och ger seminarier på UCA och lite här och lite där. Det är kul. Och det är gott för de kom tankade med skinka, olja och annat sjukt gott som Spanien har.

Jag hade glömt hur mycket de låter. Tre spanjorer låter ungefär som alla Nicas. Ballt. Också ball är att jag kan prata med spanska kompisar nästan som om jag kan tala spanska. Det kunde jag inte i vintras. Uppenbarligen har det effekt att tala ett språk varje dag.

Så, det är lite mycket nu med besök och choklad högt och lågt. Cacao i containrar och exporttillstånd och vad är kakaopriset just nu och ja ... jobb. Bara för det åker vi till Costa Rica nästa vecka, semester med de tre spanjorerna. Det ska bli skönt och extremt välbehövligt, jag har ju ändå jobbat i nästan två månader!

Inga kommentarer: