fredag, augusti 10, 2007

Nystartat

Doña Criseydas pan del Norte, eller vad det nu heter är redo att starta. Med nyinköpt ugn och storstilade planer på ett bambutak under vilket ugn, stolar, bord och placeras i skydd så att folk kan sitta och äta en tallrik till brödet. Vår uppgift är just ingen, förutom att hjälpa till med investeringen försöker vi råda bäst vi kan. Det är lätt att ta till i överkant när det ska startas upp och så står man där med lite för många bollar på marken. Omvänt är det svårt för alla organisationer att växla, så det är lika bra att börja med önskad storlek genast. På det viset råder jag, som alla fattar gör Cris som hon vill ändå, för vem kan lyssna till en som säger å ena och å andra sidan - särskilt som de är två och säger emot varandra ständigt.

Hon vet vad hon vill som sagt och efter att vi ägnat några dagar till att köra runt tillsammans och titta på andra små matställen att inspireras av samt att hitta en kurs för kvinnor-som-startar-eget-utan-tidigare-erfarenhet känns det hela habilt. Så kan det gå om man lär sig baka bröd.

Nu borde jag ha haft ett foto av ugnen och Criseyda, men fotandet och bloggen har som ni märkt varit i träda en tid. Beroende på tja, besök från vänner (bilderna på hammarhaj borde mejlas!), mycket jobbande och andra mindra bra ursäkter jag kan komma på. Jag ska skärpa mig.

2 kommentarer:

Johanna & Ola sa...

Äntligen lite bloggande igen! Vi har saknat det. Det vi saknar mest just nu förutom bilder på hammarhaj (avundsjuka!!!) är lite härliga bilder på MJ:s stora mage. Ni måste börja våga bejaka hela barnprylen nu. Snart är ni mitt uppe i det och hemma i Sverige så frossas det. Tro oss! Kramar från Johanna och Ola

Los Zapatas sa...

Vi hade ruggigt bra dykning på little corn. Nursesharks, hammardito, eagle- och stingrays och annat. Så fort polaren Patrik redigerat färdigt videon kan det kanske bli en titt. Ni kan också vara lugna, vi hälsade inte från vare sig Linda, Kent, Johanna eller Ola.