torsdag, augusti 09, 2007

Andra tider

Nu är det bara några få ynka veckor kvar innan vi lämnar Nicarauga för ett bra tag. Det har satt sig i huvvet till slut och vi både vill och inte resa. Å ena sidan ska det bli skönt att leva med elektricitet dygnet runt, telefon, Internet och gränslöst utbud. Å andra sidan är just detsamma något skrämmande. Varför ständigt vara online och ständigt sms:ande och ständigt shoppande? Men, som vi säger, vi kan ju alltid flytta igen om det blir för hårt, svårt och kallt.

I vilket fall, vi åker alltså till Sverige i slutet av augusti. Men än är det bloggtid. Och den kommer inte att läggas ned, trots de senaste månadernas paus, låt oss se vad den blir.

Som var och en förstår av de många sura inläggen där det klagas på det mesta i samtiden har vi beslutat oss för att skaffa barn. Det var ett tag sen, nu är det bara elva beräknade veckor kvar till ankomst. Frågorna är många. Hur är det att flyga med barn, nog är det listigt att bo i ett land med många barn så att det finns många som kan dela på arbetet – Afrika till exempel, hur stort är barnbidraget, finns dagis eller det nedlagt i Linnéstan, och så vidare. Men först ska vi till Sveriges land och ta kontakt med det som alla pratar om men ingen kan mejla: MVC. Resten ger sig nog.


Playa Coco

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kallar jag nyheter ! Hade nästan tappat tålamodet när inget nytt inlägg kommit. Nu fick jag i stället mycket på en gång.
Sara W flyttar in i nyköpt lgh på Söder i september, så nu kommer jag att besöka den staden ännu oftare. Man får stå emot överflödigt SMS-shopping-aktivitetsstress. Jag förstår att ni gruvar på sättoch vis/mariaumeå

Anonym sa...

Grattis, vad roligt att höra! Att ni ska komma på det ideala stället att bo på för ett idealt liv ställer jag mig dock pessimistisk till. Men om ni skulle komma på det ändå - glöm inte bort att tipsa mig om var det är. Lycka till med återfärden, vi kanske ses i en inte alltför avlägsen framtid.

Los Zapatas sa...

tricket är troligen att hålla sig i rörelse, att flytta innan. Ja, innan det o-ideala hinner ikapp. Vi tipsar dig om du tipsar oss.