onsdag, februari 17, 2010

Trust

Vi har lånat en ful mitsubishi grå wagon under vår tid här. Den har vi inte tvättat eller vårdat invändigt på något sätt, men vi har hällt i olja och sånt. Den var alltså ganska smutsig och vi har funderat över hur vi ska tvätta den. Igår när jag parkerade på parkeringen vid universitetet stod där en man och sa att han tvättar bilar. Jag sa bra! och frågade om den kunde vara klar inom två timmar. Han sa ja. Så, jag gav honom nyckeln och sa att vi ses klockan 11. Han sa ja och började gå mot sina grejer som visst fanns någonstans. jag gick upp till mitt rum och började arbeta. Efter en timme kom jag på att jag gett bilnyckeln till en lånad bil till någon jag träffat i trettio sekunder, bara för att han sa att han kunde tvätta den. Lite hispigt.

Klockan 11 var jag där och det var bilen och tvättkillen också. Han ville ha hundra cordobas. Han fick tvåhundra och ett stort tack för att han inte tagit bilen. Han sa tack för förtroendet. Se där, en lektion i trust.

Sen litade jag på en restaurang och nu har jag diarré. Man vinner och förlorar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jua jua jua!!
Muy bueno!

Buen viaje y nos vemos la semana que viene. Aqui no para de nevar
Mua
Maider

Los Zapatas sa...

Tack tack! Det är fuskigt att ni ska åka nu när vi kommer hem!